Ekonomi Bakanlığı'nca hazırlanan Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesi (URGE) projesiyle, metal mutfak eşyaları sektöründe üretim yapan firmalara uluslararası pazarda rekabet etme fırsatı sunuluyor.
Ekonomi Bakanlığı'nın yürüttüğü proje kapsamında metal mutfak eşya sektörünün tanıtım, eğitim ve danışmanlık hizmetleriyle uluslararası alanda rekabet edebilir seviyeye çıkartılması amaçlanıyor. Türkiye'de metal mutfak eşya sektöründeki üretimin yüzde 70'ini gerçekleştiren Kahramanmaraş'ta, ayrıca firmaların ihracat potansiyelleri de gözden geçiriliyor.
Halen sektörün üretim üssü konumunda olan kentte, yaklaşık 3 bin 500 kişi bu alanda istihdam ediyor.
URGE Projesi Koordinatörü Aynur Öngel, AA muhabirine yaptığı açıklamada, 'KOBİ İşbirliği Kümelenme Projesi' kapsamında sektörü desteklemek için Ekonomi Bakanlığı'na sunulan projenin onaylanarak hayata geçirildiğini söyledi.
Metal mutfak eşya sektörünün Kahramanmaraş için önemine değinen Öngel, sektörde kent genelinde kayıtlı yaklaşık 110 firmanın bulunduğunu, bu firmaların yaklaşık 3 bin 500 kişinin istihdam ettiğini vurguladı.
-'Mutfağın kalbi'-
Sektörde Türkiye'nin çok iyi bilinen markalarına üretimin bu kentin sanayicilerince yapıldığını anlatan Öngel, şunları kaydetti:
'Her akşam televizyon reklamlarında gördüğümüz mutfak eşyası markaları ürünlerinin üretimi Kahramanmaraş'ta yapılmaktadır. Mutfakların kalbi Kahramanmaraş'ta atmaktadır. Sektöre hazırlanan projelerle katkıda bulunuyoruz. İlerleyen dönemlerde sektörün projelere dahil olan firmalarının ihracat performanslarında yaklaşık yüzde 20 artış sağlamasını hedefliyoruz. Projelerle birlikte kalite ve standartlarda bir revizyona gidilecek.'
URGE projesi kapsamında sektörde faaliyet gösteren firmaları yurt dışı pazarlara götürmeyi hedeflediklerini belirten Öngel, projenin startının 15 Şubat'ta Almanya'nın Frankfurt kentinde düzenlenecek olan ve kentte üretilen ürünlerin sergileneceği 'Uluslararası Zücaciye ve Ev Dekorasyonu Fuarı'nda verileceğini dile getirdi.
-Yeni hedef pazarlar belirleniyor-
Öngel, 3 yıl sürecek URGE projesi kapsamında yeni hedef pazarların belirlendiğini aktararak, 'Hedef pazarlarımız Avrupa ülkeleriyle sınırlı değil. Rusya, Türk Cumhuriyetleri, Kuzey Afrika ve Ortadoğu ülkelerine gitmeyi hedefliyoruz. Aynı zamanda bu bölgelerden alım heyetlerini de Kahramanmaraş'a getirerek firmalarımızla birebir görüşmeler yapmalarını sağlayacağız. Aynı zamanda tanıtım, eğitim ve danışmanlık hizmetleriyle sektörlerimiz ihtiyaç duyduğu alanlarda onların her anlamda iyileştirmelere gitmelerini sağlayacağız. Bütün bunlarla birlikte uluslararası ölçekte daha rahat rekabet edebilmelerine katkıda bulunmuş olacağız' diye konuştu.
Hazırlanan projelerle birlikte kentin lokomotifi olan metal mutfak eşyaları sektörünü dünyaya açtıklarını anlatan Öngel, özellikle tanıtım çalışmalarıyla metal mutfak eşyaları sektörünü 'uçurmayı' hedeflediklerini ifade etti.
Öngel, kentin ülkenin çok iyi markalarına üretim yaptığı halde tanıtım konusunda büyük eksikliklerinin bulunduğunu vurgulayarak, 'Kentten ulusal bir marka çıkmış değil. İlerleyen dönemlerde Kahramanmaraş'tan uluslararası çapta bir markanın çıkmasını hedefliyoruz' dedi.
-Proje başına 2 milyon 250 bin dolar-
Öngel, URGE projesi kapsamında bir araya gelen 5 firmanın hazırladığı çalışmalara 2 milyon 250 bin dolarlık desteğin bulunduğunu belirterek, uluslararası rekabette yer almak için firmaları proje hazırlamaya davet etti.
Sektöre yön vermeyi amaçladıklarını aktaran Öngel, şöyle devam etti:
'Sektör için inanılmaz destekler var. Proje kapsamında 22 firma başvurdu. Bu firmalarımızı Almanya'daki fuara götüreceğiz. Ayrıca 2 milyon 250 bin dolarlık desteğin yüzde 75'i hibe ve yüzde 25'i de firmalara ait. Bu fırsatın iyi değerlendirilmesi gerekiyor. Bu imkanlarla birlikte firmaların pazar bulmalarına yardımcı olacağız, ihracat yapmalarını sağlayacağız.'
-'Ekonomi Bakanlığı 'koç'luk yapıyor'-
Kahramanmaraş Ticaret ve Sanayi Odası (KMTSO) Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Metal Mutfak Eşyaları Sektörü Başkanı Kadir Gülkesen de, Ekonomi Bakanlığı'nın 5 ilde başlattığı projeyle firmalara 'koç'luk yaptığını söyledi.
URGE projesi kapsamında firmaların, eksiklerinin giderileceğini ve onların kurumsal destek verilerek fuara götürüleceğini belirten Gülkesen, 'Firmalar yeni pazarlarda yeni ve farklı müşteri bulacak. Ayrıca projenin iyi bir bütçesi var. Bu bütçeyle firmaların üretim kalitesi, markalaşma ve ihracatçı sayısının da artırılması hedefleniyor' diye konuştu.
Gülkesen, projenin Kahramanmaraş'taki metal mutfak eşyaları sektörü için çok büyük katkısının olacağına inandığını sözlerine ekledi.